Rabu, 18 September 2013

Gunakan Pisau dengan Betul

Biasanya kalau kita ke dapur, pisau adalah alatan yang paling penting mesti kena ada kat dapur tu. Yelah.. pisau ni gunanya nk potong sayur la, hiris bawang, potong daging , ikan dan macam macam lagi mende nk dipotong kat dapur tu.. sampai tangan pun boleh tepotong sekali. Ye tak?

Mungkin kita tak perasan bukan semua pisau yang kita gunakan tu digunakan untuk memotong bahan yang betul. Ada sampai kadang kadang tu, kerana susahnya nak memotong, dengan sedikit kreativiti, batu lesung pn boleh digunakan sebagai penukul dan letak atas pisau untuk memotong.. btul kan..


Jadi, ni aku share camne cara nak memotong dengan menggunakan pisau yang betul.. tapi dalam BI la..kalau tak paham.. cam biasa le, google translate..


Tiada ulasan:

Catat Ulasan