Sabtu, 21 September 2013

Buat Sendiri : Jangan Buang Roll Tisu


Kalau korang jenis yang sabtu ahad tak keje dan banyak masa terluang tak tau nak buat apa, mari membuang masa korang dengan kerjatangan kreatif ni. Aku yakin korang pasti akan buang roll tisu yang tinggal setelah tisunya habis diguna pakai kan?.. Yela.. wat nyemak rumah kalau menyimpan mende sampah camni . tapi.. dengan sedikit kerajinan dan tunjuk ajarku sifu.. roll yang korang tak jadi buang ni akan menyumbang kepada kecantikan interior dalaman rumah korang sendiri..




Memula, sediakan roll tisu yang tidak digunakan secukup rasa.. kalau boleh standby kan sekali gunting dan juga gam untuk sesi tampal menampal nanti.. dan seterusnya.. biarlah gambar dibawah berbicara sendiri.. hehehe..









ketuk ketuk skit pada dinding

 dan akhirnya.. siap juga dekorasi ini


Selain dari buat hiasan di dinding, korang juga boleh gunakan kreativiti korang untuk buat mende lain, contohnya macam penghias cermin atau apa je yang korang rasa boleh di“jahanamkan” dengan ilham korang..





Tiada ulasan:

Catat Ulasan