Selasa, 20 Ogos 2013

Rekaan Telur Berbentuk Hati

Bagi sesiapa yang inginkan kelainan dalam rekaan bunga telur untuk majlis perkahwinan ke, majlis cukur jambul ke, majlis nikah lagi satu ke.. atau apa jua majlis yang seangkatan dengannya, boleh cuba try test cara membuat telur berbentuk hati ni. Tak susah pun.. dalam 10 minit je da siap.. ( agaknye la kot.. )


 Baiklah tuan tuan dan puan puan sekalian.. untuk membuatnya, anda perlukan..


- Telur .. mesti lah kan
- Kotak susu atau apa jua kotak jus ( yang sudah dibuka, dicuci dan dikeringkan )
- Chopstick
- Getah

Bila peralatan semua dah disediakan.. kita mulakan langkah seterusnya

Langkah 1: Ambil kotak susu atau lembaran tebal kertas putih dan lipat dua menjadikannya memanjang


Langkah 2 : Masak telur rebus

Kerana kita memerlukan telur rebus yang telah dikupas dengan sempurna, ikut arahan mudah ini untuk melakukannya: Letakkan telur di dalam air sejuk, tambah 3 sudu garam, masak sehingga mendidih, tutup, keluarkan dari air panas dan dibiarkan selama 6 - 8 minit. Celup telur ke dalam ais selama satu minit. Kemudian kopek kulitnya dengan berhati-hati



Langkah 4: Biarkan ia selama 10 minit
Dalam masa 10 minit tu.. buat la apa apa keje amal yang patut.. 

Langkah 5: Tanggalkan getah dan belah telur dengan berhati hati



Dan… inilah hasil akhirnya.. cantik kan.. pasni korang boleh la cuba sendiri..

1 ulasan:

  1. Menarik! :D

    Cheaper online shop: #KedaiCikMuda www.lindazizan.com

    BalasPadam