Ahad, 11 Januari 2015

Jangan Buat Panggilan Telefon Di Stesen Minyak

Kadang-kadang aku perasan, ada je makhluk yang selamba buat panggilan telefon atau jawab telefon semasa sedang isi minyak di stesen minyak. Bukan ke kat situ da terang-terang diorang tunjuk label jangan on kan telefon semasa sedang isi minyak? Ke diorang ni saje je buat buat tak nampak?

Jadi untuk kefahaman korang, kat sini aku tunjukkan ujikaji yang aku dapat dari email sebab tak boleh buat panggilan telefon di stesen minyak ni

Kenapa Tak Boleh Buat Panggilan Telefon Di Stesen Minyak

Pernahkah anda nampak simbol seperti ini setiap kali anda mengisi minyak di stesen minyak? Kalau ya, apa yang anda buat? Buat dono je?

Mungkin ada diantara kita yang memandang remeh simbol di atas, tetapi ujikaji di bawah ini menunjukkanbahawa dengan beberapa panggilan daripada handphone disekitar kawasan yang mempunyai minyakkebakaran boleh terjadi.. Boleh di cuba ujikaji ini jika masih ragu.

Alat yang diperlukan :

1 Kuali (pan), Sedikit kertas, 1 rol aluminium foil, 1 handphone

Bahan-bahan tadi di letakkan seperti gambar di bawah

Selepas itu gunakan handphone untuk membuat
panggilan seberapa banyak...

Setelah beberapa panggilan dibuat ini yang akan terjadi

Ini menunjukkan mengapa kita dilarang menggunakan handphone ketika
berada di stesen minyak..so selamat beramal!
.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan