Selasa, 10 September 2013

Repair Selipar Putus

Selipar Putus semasa dalam perjalanan? Tiada selipar spare? Takde masalah. Ini adalah tips untuk memperbaiki selipar kita ketika dalam keadaan 'darurat' ( tiada wang lebih, tiada kedai selipar berdekatan) Jom tengok tips ni :-



CARA NAK SELESAIKANNYA DENGAN CEPAT DAN MUDAH





Guna straw

OK. sebelum sambung jalan boleh terus repair untuk sementara beli yg baru. Kalau nak pakai sampai straw ni putus boleh juga.

Cara-caranya:

1. pilih straw yang sama warna dengan selipar kalau takde terpaksa bagi warna warni lah.



selipar ni sesuai ngan straw ni. tak perasan pun kalau pakai.



2. Lipat straw macam ni



3. Lepas tu ikatkan sehingga membentuk simpul seperti ini:





4. Kalau ada gunting (bole pinjam kat mapley kalau dok lepak kat mapley), boleh ditambah cara ni. Kasi gunting itu straw lain, sama ukuran dgn straw yg dijadikan tempat uktuk kaki kita sepitkan.



5. Masukkan straw yg dipotong ke straw yang siap disimpul




6.Masukkan straw tadi ke lubang tempat straw
yang tuan jadikan sebagai tempat kaki nak disepitkan nanti.






7. Akhir sekali, straw dibentuk seperti gambar di bawah ni.
caranya seperti ikatan biasa, nanti jadinya berbentuk camni untuk matikannya.



8. Siap, selipar tuan yang putus, bole pakai balik.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan