Isnin, 17 Jun 2013

Proton Saga SV 1.3 L

Aku rasa ramai yang da tau psl model baru proton saga mampu milik baru je dilancarkan iaitu.. Proton Saga SV 1.3 L. Dengan bulanan serendah RM 250.. memang tersangatla berbaloi untuk sesiapa yang nak pakai kete tp berbajet rendah. Tapi aku tak sure la, RM 250 ni full loan ke atau ada certain donwpayment yang kena bayar. Dia tak cite detail pn. .

Selepas aku selidik lebih mendalam skit.. baru la aku tau.. rupanya untuk sesapa yang ingin menggunakan kereta Proton Saga SV ni.. kena kuarkan deposit sebanyak RM 3,8xx.xx dan RM 250 tu untuk tahun pertama je. Tahun berikutnya ada kenaikan.. ehh.. boleh lak camtu kan.. macam beli rumah guna loan konvensional lak.

Dan dari sumber yang aku dapat jugak mengatakan yang memang  tak boleh dinafikan SV memang terbaik dengan harganya buat masa ini berbanding dengan yg dulu.. harga sama tapi bumper tak bercat..Spec keselamatan kereta ni tak berubah.. maksudnya spec keselamatan masih ikut spec lama tapi cuma dikurangkan dari segi eksesori..dan sebenarnya kete SV ( Supervalue ) ni bukan la menyambut Janji Kerajaan supaya harga kereta diturunkan.. Tetapi  SV ni telah dirancang awal sebelum pilihan raya.. Makna kata.. takde kaitan langsung dengan manifesto mana mana pihak.. So jangan la cepat bebenor jump into conclusion ya..


Apa2 pun.. marilah kita menyokong kereta buatan Malaysia.. kalau kita tak sokong.. sapa lagi yang nk sokong ye tak.. Da.. enough to say..jom kita layan gambar Proton Saga SV ni…









Tiada ulasan:

Catat Ulasan