Jumaat, 22 Mac 2013

Perasan tak kita..?

 


Selalu kita ke bank.. katakanlah nak keluarkan RM100, jadi kita pun cucuklah mesin atm tu pakai kad atm..ye la.. takkan pakai kad petronas lak kan.. bila duit da keluar, hati pun berbunga..tp.. perasan tak kita.. yang di kat atm tu tiada nama sesiapa selain nama kita.. dan kebanyakan bank sekarang pn da tak pakai buku akaun lagi.. semuanya pakai kad atm je..

pernah ke kita terfikir.. kalau kita tiada..(ehem..) kemana duit kita yang beribu riban kat bank tu akan disalurkan..? kena amik tau ni.. duit kita kan..takkan nk wat taktau je kan.. at least.. duit tu blh digunakan utk amal jariah bila kita... ehemm lagi sekali..

macam tu juga dengan buku ASB.. pun tiada nama orang lain selain nama kita...waduh.. bisa gawat ni.. kat ASB je da ada RM 50 ribu.. wat nye tetiba kemalangan dan... koma.. confirm duit tu tak leh nak dikuarkan.. macam mana ni..?

lain la macam Tabung Haji ke.. KWSP ke.. tu semua da ada PENAMA.. tp tu pun masih ramai yang tak hapdate lagi...habistu yang kes takde nama waris ni ape cite.. xkan nk bg kerajaan camtu je wet tu.. hehehehe...

jadi.. untuk setelkan masalah ni.. ada 2 je cara paling mudah.. caranya ialah...

kita bersambung di kemudian hari... :)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan